vrijdag 6 juni 2014

6 juni 2014, vrijdag

Een overgang naar een nieuwe studie vanuit het Anthony van Leeuwenhoekziekenhuis

Wat moet je doen als je in Rotterdam uitbehandeld bent: reguliere behandelingen werken niet meer, en ook de studie waar ik aan  meedeed (Abraxane met Chemcitibine) kan niet meer verder wegens een te grote last van bijwerkingen. Maar ik voelde me nog fit genoeg om nog een nieuwe studie op de te zoeken. Die diende zich al snel aan in doordat het TV-programma de Wereld Draait Door 1e resultaten en en nieuw onderzoeksopzet van de laatste ontwikkelingen inzichtelijk werden gemaakt. Dat werd met veele enthousiasme gedaan, dus er ware al snel veel alvleesklierkankerpatieneten die besloten zich voor deze studie aan te melden.
Een maand geleden hadden we daar een afspraak over met dr. Marchetti. Zij weest ons op een aantal voorwaarden:
- een mutatie in het p53 gen
- een mutatie in het K-RAS gen
Inmiddels is de uitslag bekend, ik behoor tot de 90% die deze mutaties en kan daardoor nu op de wachtlijst voor de studie worden. Die kan echter weleens 6 maanden duren. Dus hopen wij hier nog gebruik te kunnen maken van de kortere wachtlijst in Rotterdam. Ik reken daar op maximaal 3 maanden..

6 opmerkingen:

  1. Bert, goed dat je hier achteraan bent gegaan zeg ! Ik duim voor je dat het binnen 3 mnd van start gaat. Carien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je, Bertus! Pakken wat je pakken kunt om langer te kunnen leven en genieten van je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd pakken wat je pakken kan Bertus, ik hoop voor je op een korte wachtlijst (wie kan er nu wachten als je niet zoveel tijd hebt?) Ga er voor, ik hoop dat je deze klote ziekte nog een dreun kunt verkopen. Sterkte jongen ik wens je alle goeds. Warme groet Rose.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Bert, natuurlijk hopen wij ook dat je snel aan de beurt bent voor deze nieuwe behandeling. Je blijft positief en dat is het halve werk!
    Hou je taai makker! Hug van Ainsley & Jan Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zou dit nog mooi zijn Bert, ik hoop zo dat dit je ook nog gegund is en dat het je weer wat tijd extra geeft. Blijf positief! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet van elke ademteug, van elke seconde in het moment! OT steunt!

    BeantwoordenVerwijderen