woensdag 23 oktober 2013

23 oktober 2013, woensdag

3e kuur een week uitgesteld

Afgelopen donderdag 17 oktober heb ik bloed laten testen. De uitslag was niet goed, een te laag gehalte aan leukocyten en rode bloedcellen. Eigenlijk had ik dat kunnen weten, want ik was de hele week al snel vermoeid na een beetje inspanning. Zelfs tot vandaag had ik daar nog last van. Jammer genoeg is er nu ook in toenemende mate vocht in mijn buik. Het lijkt wel alsof ik een beginnend bierbuikje heb. Vooral 's avonds geeft dat een knellend gevoel. Ik ben ervoor naar de oncoloog geweest, die heeft aangegeven dat deze vochtophoping waarschijnlijk wordt veroorzaakt door het buikvlies, dat wellicht door de tumor is aangedaan. Bij de eerstvolgende scan zullen we dat weten. Duidelijk is dat dit geen positieve ontwikkeling is. Gelukkig voel ik me vandaag eindelijk weer eens wat energieker, zodat ik hoop dat er toch op de een of andere manier weer verbetering aan kan komen. Wellicht dat de verbetering van vandaag doorzet en dat dan as. maandag blijkt dat mijn bloed toch weer goed genoeg is om weer een kuurtje aan te kunnen.
Ondertussen ben ik wel geconfronteerd met serieuze haaruitval. Hopelijk blijft er nog wat over ...

8 opmerkingen:

  1. Flink wat tegenslag Bert; moeilijk te verkroppen na aanvankelijk betere berichten... Vervelend dat je zo moe bent, je wandelingen met de hond en fietstochten gaven natuurlijk lekker wat afleiding...
    Je lieve vrouw en dochters in huis staan natuurlijk voor je klaar!
    Wij hopen ook op beter nieuws maandag!
    Hou je taai gozerd!
    Hug van Ainsley en Jan Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rottig bericht Bert,
    Sterkte en ik hoop dat je snel wat opknapt.
    Ik leef met je mee.
    Carien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Bert,
    Hulde dat je dit allemaal volhoudt!
    Je kuren en de blog, we leven onwijs met je mee, voor wat het waard is van deze afstand.
    Liefs Laura
    PS: hoop dat het gaat lukken om even naar Oostvoorne te komen, wij vinden het allemaal enorm leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je heel veel sterkte Bertus.
    Ik ken je dan wel niet maar weet wel wat je doormaakt, maak van zeer dichtbij mee met hoeveel ups en downs deze rot ziekte gepaard gaat.

    Warme groet, Rose.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Bert, met jou en vele anderen blijf ik geloven in de lijn omhoog! Het zal vaak lastig en zwaar zijn. Maar jouw positieve mentale energie is bewonderingswaardig en een voorbeeld voor velen. Pak je momenten en hou vol makker!
    Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve bert , kan me helemaal aansluiten bij theo ...hou vol makker !

    http://player.vimeo.com/video/74188223

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Bertje, je blijft onze Rutger Hauer, zelfs met bierbuikje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. sterkte Bert! Helaas is bij ons al het vechten niet voldoende geweest en wordt Coen nu ook geconfronteerd met uitzaaiingen in het buikvlies. Dat geeft veel vocht in zijn buik. Hij wordt nu wekelijks gedraineerd, dat kan omdat dit vocht wordt geproduceerd door het aangedane buikvlies. Als het vocht afkomstig is van de poortader en/of lever kan dit niet constant worden gedaan. Hier zijn dus veel misverstanden over.
    Hoop voor jou en je gezin dat er nog een oplossing in het verschiet ligt!
    Hou vol zolang je kunt!

    Lieve groet, Lia

    BeantwoordenVerwijderen